Isuzu
- Adres:
Kurumsal
Anadolu Isuzu Otomotiv Sanayi ve Ticaret A.Ş. Anadolu Grubu, Isuzu Motors Limited ve Itochu ortaklığında halka açık bir anonim şirkettir. Ana faaliyet alanı ise hafif kamyon, kamyonet, küçük otobüs ve pick-up gibi ticari araçların üretimi ve pazarlanmasıdır.
Anadolu Isuzu'nun deneyimi ve birikimi 1965 yılında kamyonet ve motosiklet üretimine başlayan Çelik Montaj'a dayanıyor. 1986 yılına dek Skoda komyonet üretimini sürdüren şirket, 1983'te Isuzu ile lisans anlaşması yaparak Temmuz 1984'te İstanbul Kartal'daki fabrikasında Isuzu araçlarının üretimine başladı.
2 Temmuz 1999'da Gebze Şekerpınar'daki yeni fabrikasına taşınan ve Ağustos 1999'dan beri yeni fabrikasında üretim yapan şirketin ortaklık dağılımı ise aşağıdaki gibidir:
Anadolu Grubu | % 53.55 |
Isuzu (Japon) | % 16,99 |
Itochu (Japon) | % 12.75 |
Diğer | % 1.70 |
Halka Açık Hisseler | % 15 |
Anadolu Isuzu'nun Türk otomotiv sektöründe öncülük yaptığı konular arasında belkide en önemlisi müşteri memnuniyetini ön plana çıkaran hizmet anlayışı olmuştur. Kuruluşundan bu yana üretim, satış ve satış sonrasında kalite bilincine önem veren Anadolu Isuzu, çalışma sistemi olarak 1995 yılında tümüyle etkinliğe ulaşan Toplam Kalite Yönetimi'ni, 1996 yılından itibaren de ISO-9002 kalite güvence sistemini uyguluyor. Bu çalışmaların meyvesini 1998 yılında ISO-9002 kalite belgesiyle alan Anadolu Isuzu, ayrıca ürün kalitesinde Japon standartlarını hedef alarak, Isuzu'nun da desteğiyle üretimde KAIZEN çalışmaları yapıyor. 2003 yılında şirket TÜV tarafından ISO-9001:2000 kalite sertifikasıyla ödüllendirildi. 2005 yılında ise BVQI, şirketin uyguladığı çevre yönetimi sistemini onaylayarak, Anadolu Isuzu’yu ISO 14001 setifikasıyla ödüllendirdi. Son olarak 2006 yılında şirketin sahip olduğu 9001:2000 kalite belgesi BVQI tarafından yenilendi. Kal-Der Kalite Derneği üyesi olan Anadolu Isuzu, ilk defa 1996 yılında Kalite Ödülü'ne başvuran kuruluşlar arasındadır.
Anadolu Isuzu'da Önemli Tarihler: | ||
1965 | Çelik Montaj kuruldu. | |
1981 | Anadolu Otomotiv Sanayi ismi tescillendi. | |
1983 | Isuzu ile teknik anlaşmaya varıldı. | |
1984 | Isuzu Kamyon üretimine başlandı. | |
1985 | Türkiye'de Japon lisansı ile üretilen ilk araç NPR 59 tanıtıldı. | |
1986 | Isuzu / Itochu / Anadolu Endüstri Holding arasında ortaklık başladı - Otomotiv sektöründe ilk Türk/ Japon ortaklığı - AIOS'un kendi tasarımı olan midibüs araçların üretimine başlandı. | |
1987 | Küçük otobüs üretimine başlandı. | |
1989 | Belediye tipi araç üretimine başlandı | |
1991 | NKR-Wide, hafif kamyon üretimine başlandı. | |
1994 | Ihracat faaliyetlerinin başlandı | |
1995 | Toplam kalite yönetimine geçildi, - Japon ortaklık payı %35'e çıktı, - Anadolu Isuzu (ünvan değişikliği) | |
1996 | ISO-9002 belgesi alındı, - Yeni fabrikanın temeli atıldı. | |
1999 | Gebze Şekerpınar'daki yeni fabrikada üretime geçildi, - NQR kamyon üretimine başlandı. | |
2000 | Turkuaz otobüs üretimine başlandı. | |
2001 | Şasi ihracatına başlandı. | |
2002 | NQR 3 Dingil kamyon üretimine başlandı. | |
2003 | Avrupa Birliği'ne Otobüs ihracatına başlandı - ISO 9000:2000 kalite belgesi alındı. | |
2004 | Türkiye'de Isuzu markası ile araç üretiminin 20. yılı kutlandı, - D-Max pick-up satışı başladı, - 20.yılda 80.000. Isuzu üretim hattından indirildi. | |
2005 | 2000. Turkuaz üretim hattından indirildi, - N- Serisi kamyon ve kamyonetleri yenilendi, - D-Max pick-up yenilendi, - Royal otobüs turbo motoruyla Roybus adını aldı. | |
2006 | Yeni görünümlü Turkuaz üretimine başlandı - NPR, NQR, NQR 3D'nin yeni yüzleri ve motorları - NKR, NKR low, NKR Wide'in yenilenmiş yüzleri - Roybus, Classic ve Urban'ın yenilenmiş yüz ve motorları... | |
2007 | AB üyesi ülkelere ihraç edilen Turquoise modelinde Euro 4 motor kullanılmaya başlandı. Ön ve arka yüz tasarımları yenilendi - Ilk 9 metrelik otobüs modeli Citimark'ın lansmani yapıldı - D-Max 4x4 ve 4x2'nin dış ve iç tasarımı yenilendi. - 100.000. Isuzu araç üretim bandından indirildi. | |
2008 | Isuzu Motors ve Anadolu Isuzu arasındaki işbirliğinin geliştirilmesi niyetini teyid eden Memorandum Japonya'da imzalandı - Anadolu Isuzu'nun ilk 9 metrelik otobüsü Citimark'ın üretimi başladı - İşletme Müdürlüğü Otobüs ve Kamyon Müdürlükleri olarak iki ayrı birime dönüştü - Isuzu Motors'un global ortak üretim sistemi olan IMM (Isuzu Manufacturing Management) AIOS kamyon fabrikasında uygulanmaya başlandı. | |
2009 |
Türkiye'de Isuzu markası ile araç üretiminin 25. yılı kutlandı - Euro 4 emisyon sınıfındaki yeni otobüslerimiz Novo, Novo Lux ve Novo Ultra'nın tanıtımı yapıldı, satışına başlandı - Turkuaz'ın önü ve iç yüzü yenilendi. Euro 4 emisyon sınıfındaki N Serisi araçlarımız NLR, NLR Long, NNR, NNR Long, NPR, NPR Long ve NPR HP'nin tanıtımı yapıldı, satışına başlandı - Anadolu Isuzu AR-GE Merkezi olmaya hak kazandı ve faaliyetlerine başladı. |
|
2010 | Anadolu Isuzu’nun kamyon segmentindeki amiral gemisi 7,5 ton azami yüklü ağırlığa sahip NPR, 8 ton oldu.NPR’nin 3 yeni modeli; NPR 8, NPR 10 ve NPR 3D satışa sunuldu. | |
2011 |
Yeni nesil toplu taşıma aracı 9,5 metrelik Citibus satışa sunuldu. |
|
2013 |
Yolcu otobüsleri yeni Visigo ve yenilenen Novo'nun lansmanı yapıldı. |
|
2014 |
İlk yerli pick-up D-Max üretim bandından indirildi. |