Akteks İplik
- Adres:
Kurumsal
Akteks Akrilik İplik Sanayi ve Ticaret A.Ş., Gaziantep Organize Sanayi Birinci Bölgesi’nde, 1984 yılında, 1.600 ton/yıl kapasite, 3.000 m2 kapalı alan ve 160 çalışan ile, akrilik halı ipliği üretimine başlamıştır.
Akteks, güçlü sermaye yapısı, gelişmiş teknolojisi, benzersiz ürün çeşitliliği, sürekli yenilik anlayışı ve güvenilir kurumsal imajı ile, hem doğduğu bölgenin, hem de Türkiye’nin kalkınmasında ve ekonomik gücünü artırmasında rol oynamayı hedeflemektedir.
Ürün kalitesinden ödün vermeden, koşulsuz müşteri memnuniyeti ilkesiyle her geçen gün potansiyelini artıran Akteks, teknolojik gelişmeleri yakından takip etmekte; maksimum verim hedefiyle makine parkını, üretim alanını, ürün yelpazesini ve yıllık üretim kapasitesini sürekli geliştirmekte; böylece müşterilerine en doğru, kaliteli ve hızlı hizmeti sunmaktadır.
Bugün akrilik iplik sektöründe lider konuma gelen Akteks, sektörün Gaziantep’te gelişmesine ve ilerlemesine önderlik etmiştir. Başka bir deyişle Akteks, her zaman ilk’leri yapılandırarak akrilik iplik sektörünün yerel ve ulusal düzeylerde öncüsü olmuştur. İnsana ve bilgiye verdiği değerin yanı sıra kaliteli ve yenilikçi hizmet anlayışı ile de piyasanın güvenini kazanan Akteks, 2002 yılında Halep’te kurduğu fabrikayla, Suriye’de ilk yabancı ve ilk Türk yatırımcı unvanını kazanmıştır.
Akteks, İstanbul Sanayi Odası Araştırma Bölümü tarafından her yıl gerçekleştirilen çalışmaya göre, Türkiye’nin 500 Büyük Sanayi Kuruluşu arasında bulunmaktadır.
Yatırım ve İhracat Lideri
Akteks, 1992 yılında halı ipliğinden triko iplik sektörüne geçmiş ve triko sektöründe yünlü ve sentetik karışımlar ile fantezi efektli iplikler imalatını ön plana çıkarmıştır. 1996 yılında yaptığı yatırımlarla, halı sektöründe BCF halı ipliği ve triko iplik olarak iki ayrı grupta faaliyetlerine devam etmiştir.
Akteks,
• 2001 yılında enerji sektörüne
• 2002 yılında Suriye’nin Halep şehrindeki triko iplik sanayiine
• 2003 yılında Ceyhan Yumurtalık Serbest Bölgesi’ndeki akrilik elyaf tesislerine
• 2003 yılında Gaziantep’teki mevcut iplik tesislerine
yaptığı ek yatırımlarla sektördeki yerini daha da pekiştirmiştir.
Bugün Akteks’in ihracat yaptığı ülkeler arasında Almanya, Danimarka, İtalya, Belçika, Fransa, İngiltere, Hollanda, Yunanistan, Romanya, Macaristan, Polonya, İran, Suriye, Mısır, Lübnan, Ürdün, Suudi Arabistan, Fas, Cezayir, Japonya, ABD, Kanada, Rusya ve Beyaz Rusya yer almaktadır.
Rakamlarla Akteks
• 2.400 çalışan
• 140.000 m2 kapalı alan
• 30.000 – 36.000 ton/yıl akrilik ve fantezi iplik karışımları
• 15.000 – 18.000 ton/yıl BCF halı ipliği
• 100 milyon ABD Doları’nın üzerinde ciro
• % 40 ihracat, % 60 iç piyasa satışı
Kurumsal Değerler
• Cesaret
• Profesyonellik
• Paylaşım
• İsteklilik
• Zamanı etkin kullanma
• Sorumluluk
• İnsani değerler
Şirket Yapısı
• Güçlü sermaye
• Teknolojiye ve insana yatırım
• Sürekli iyileştirme yaklaşımı
• Tekniğe ve kaliteye hakimiyet
Kalite Politikası
• Müşterinin kalite, fiyat ve termin beklentilerini tam olarak algılayıp en düşük maliyetle karşılamayı ve müşteri memnuniyetinin sürekliliğini sağlamayı,
• Süreç verimliliğini esas alarak ölçülebilir ve ulaşılabilir hedefler koyarak, Kalite Yönetim sistemini etkinliğini sürekli iyileştirmeyi,
• Kalite hedeflerine ulaşmada etken olarak sürekli eğitimin gerekliliğine önem vermeyi,
• Çalışanların şirketin amaç ve hedefleri doğrultusunda katılımını sağlamayı,
• Çalışanlarımız ve Yönetim olarak taahhüt ederiz.
Misyon
• Sektörünün güçlü firmalarından biri olarak fiyat/kalite ikilemini tüm müşterilerini memnun edecek standartlarda tutmak, bunu yaparken kaliteden ödün verme kolaycılığından uzak durmak ,
• Uzun ve köklü geçmişinden aldığı cesaretle , alanındaki yeniliklere yatırımlar yaparak müşterilerine yeni pazarlar yaratma konusunda öncülük etmek , kalitede sürekli ilerleme şansı yaratmak misyonumuzun temel hedefleridir.
Vizyon
• Kendi pazarını yaratan yenilikçi ürünler ortaya çıkarmak, aynı zamanda mevcut ürün gamını pazarının aranan kalitesi yapmak ve bunu devam ettirmektir.
Hizmet Yapısı
• Müşteriyi tanıma
• Müşterinin ihtiyaçlarını tam olarak karşılayabilme
• Müşteriye kaliteli ürün sunma
• Müşteri ilişkilerini kalıcı kılma